Sökmotoroptimering skapar leads
Det viktigaste för ett företag är kunderna. Det spelar ingen roll i vilken bransch ett företag är verksamt inom, utan kunder skapas ingen lönsamhet. Därför är förmågan att attrahera nya kunder livsviktig och ett utmärkt verktyg för att generera leads är just precis sökmotoroptimering.
Sökmotoroptimering placerar dig rätt
Hur skapar sökmotoroptimering leads? Det är väldigt enkelt. När någon söker efter dina tjänster eller produkter på Google kommer det upp flera resultat. Desto högre upp på sökresultaten du syns desto större chans är det att den intresserade personen klickar på just din hemsida. Ungefär 60% av alla klick går till de tre första resultaten. Alltså är det en oerhört stor fördel att synas högt upp på Google.
Sökmotoroptimering förbättrar din hemsida
Många gånger är en hemsida som inte är sökmotoroptimerad även dåligt tekniskt optimerad. Detta kan bero på allt ifrån sidans hastighet till sidans säkerhet. I många fall avskräcker detta hemsidans besökare från att bli kunder. Det påverkar ditt företags trovärdighet helt enkelt. Däremot är teknisk optimering en del av sökmotoroptimering. Detta innebär att sökmotoroptimering tar hand om den tekniska optimering också, vilket ger din hemsida en mer professionell och trovärdig prestanda.
Sökmotoroptimering bör ingå i din marknadsföringsstrategi
Eftersom vår värld blir allt mer och mer digitaliserad måste även din marknadsföringsstrategi digitaliseras. Sökmotoroptimering är utan tvekan det mest kostnadseffektiva sättet att marknadsföra sig på digitalt. Det vore därför dumt att inte vidta åtgärder för att sökmotoroptimera sitt företags hemsida.
Alltså, kan sökmotoroptimering hjälpa ditt företag? Absolut!
Har du frågor? Kontakta oss så hjälper vi dig!